Etiketter

Aicha (2) Blomkarse (1) Dahlia (1) Erteblomst (1) Gjødsling (1) Gress (1) Jordbær (1) Kaprifol (1) Klematis (1) Louise Odier (2) Roser (2) Tekla (1) Valmue (1)

lørdag 28. mai 2016

Jeg har sådd og gjødslet

Jeg flyttet to kjempevalmuer til bedet i vestveggen i uken som gikk.
Jeg sådde også valmuer, rundt de tre som nå står i bedet, med frø fra krydderglass.
Jeg fikk også sådd erteblomster i kassen ved døra, og blomkarse i en tønne.

I dag kjøpte jeg endelig toroser som skal få stå langs gjerdet.
En Aicha, som er utrolig vakker, og en Louise Odier, som jeg også liker godt.
Blir spennende å se om jeg får dem til.
Fikk også kjøpt tre sommerdahlia, noe blått til å ha i en kasse, to potteroser som skal stå i potter på terrassen og en tobakksplante, også til terrassen.
Skal bli fint å få alt i potter og få laget rosebed langs gjerdet.
Fant ikke dahlialøk, som var planen, men får lete videre. Ønsker meg ca fire kaktusdahlia, som jeg også skal lage bed til langs gjerdet.

JEg har også gjødslet peonene med både kalk og aske, klematisene har fått benmel, og de andre staudene har fått langtidsgjødsel. JEg har også etterfylt litt kugjødselkompost i bedet generelt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar