Etiketter

Aicha (2) Blomkarse (1) Dahlia (1) Erteblomst (1) Gjødsling (1) Gress (1) Jordbær (1) Kaprifol (1) Klematis (1) Louise Odier (2) Roser (2) Tekla (1) Valmue (1)

torsdag 2. juni 2016

Jeg er den lykkelige eier av Aicha!

Jeg har lenge planlagt å plante roser langs gjerdet mot naboen.
Og nå endelig har jeg greid å bestemme meg for hvilke roser, OG kjøpt dem.
Den ene, Louise Odier, kom i jorda i dag, så skal verdens vakreste rose i jorden i morgen.
JEg hadde ikke tenkt å kjøpe den, selv om den er vakker, fordi den har så mange torner.
MEn så fikk jeg kjenne på dem, og de er litt bøyelige, så da går det vel an å behandle den.
Gleder den vilt til den kommer med sine første blomster.
Ja, Louise også, da. Vakker den også.
Og jeg håper de to blir fine ved siden av hverandre.

Jeg kjøpte også to potteroser forrige helg, som har kommet i større potter i dag.
Den ene en litt kraftig gul, og en litt gammeldags blek rosahvit.
Planen er at de skal få overvintre i kjelleren. Spent på de første blomstene i nye potter.

Klematis Tekla Hybrid, som jeg kjøpte i fjor,har overvintret i kjelleren, og er i full gang med masse nye skudd og knupper. Det samme med månedsjordbærene. Første gang jeg overvintrer jordbær.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar